REGULAMIN SPRZEDAŻY ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.WARSZTATYCZEKOLADOWE.PL
§ 1.
1. Sklep internetowy działający pod adresem www.warsztatyczekoladowe.pl, zwany dalej „Sklepem”, prowadzony jest przez Play – M2 Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Słupsku (kod pocztowy 76-200) przy ul. Piłsudskiego 1A lok. 6, wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000343654, posiadającą NIP 8393111840 i REGON 220916289, zwaną dalej
„Sprzedającym”.
2. Kontakt ze Sprzedającym możliwy jest listownie, na adres siedziby wskazany w ust. 1, telefonicznie pod numerem …….. oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres …………………
§ 2.
1. Za pośrednictwem Sklepu Sprzedający prowadzi sprzedaż detaliczną na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a Klient może dokonać zakupu uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu produktów.
2. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej przez Sprzedającego z Klientem.
3. Do dokonania zakupu za pośrednictwem strony internetowej konieczne jest, aby Klient posiadał aktywny adres e-mail, a także, aby dysponował komputerem lub innym urządzeniem mającym dostęp do Internetu.
4. Klient może założyć na stronie internetowej Konto, ale dokonanie zakupu możliwe jest również bez zakładania Konta. Klient nie może dokonać zakupu anonimowo lub pod pseudonimem.
5. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe.
6. Wszystkie ceny produktów podane na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto.
7. Wiążąca dla stron umowy jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta.
§ 3.
1. Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
2. Zawartość strony internetowej Sklepu stanowi zaproszenie do zawarcia umowy, a samo złożenie zamówienia przez Klienta nie oznacza zawarcia umowy.
3. W celu złożenia zamówienia, Klient powinien:
1) wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
2) z widoku koszyka wybrać formę dostawy zamawianych produktów,
3) kliknąć przycisk „Przejdź do kasy”,
4) podać dane Klienta oraz adres, na który ma nastąpić dostawa zamówionych produktów,
5) kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
4. Jeśli Klient posiada Konto, powinien zalogować się na nie przed złożeniem zamówienia. Jeśli Klient nie posiada Konta, może je założyć przed złożeniem zamówienia. Klient może również złożyć zamówienie bez zakładania Konta.
5. Z chwilą kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”, Klient składa Sprzedającemu ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem.
6. Po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę”, Klient zostanie przeniesiony na stronę z podsumowaniem złożonego zamówienia, które obejmować będzie w szczególności instrukcję dokonania zapłaty za produkty objęte zamówieniem.
§ 4.
1. Klient ma do wyboru formy dostawy produktów, wyszczególnione w widoku koszyka (odbiór osobisty lub wysyłka pod wskazany adres). Koszt dostawy ponosi Klient.
2. Klient ma do wyboru następujące formy płatności (płatność z góry):
1) przelew na rachunek bankowy o numerze ………………………………………………………………,
2) gotówka płatna w siedzibie przedsiębiorstwa.
§ 5.
1. Po złożeniu przez Klienta zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 3, na adres poczty elektronicznej Klienta zostanie wysłane potwierdzenie złożenia zamówienia. Potwierdzenie stanowi oświadczenie o przyjęciu przez Sprzedającego oferty, o której mowa w § 3 ust. 5.
2. W razie wyboru płatności przelewem na rachunek bankowy, Klient zobowiązany jest zapłacić za produkty i koszt dostawy w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.
3. Zamówienia niepotwierdzone lub nieopłacone przez Klienta w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia zostają anulowane.
4. W razie braku zapłaty pełnej ceny w terminie, o którym mowa w ust. 2, Sprzedający może anulować zamówienie Klienta, o czym poinformuje Klienta. Jeżeli Klient zapłacił część ceny, Sprzedający zwróci mu całą wpłaconą kwotę.
5. Sprzedający oświadcza, iż dołoży wszelkich starań, aby zamówienie Klienta zostało zrealizowane w ciągu 14 dni roboczych, licząc od następnego dnia roboczego po otrzymaniu płatności.
6. Sprzedający oświadcza, iż maksymalny termin realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 30 dni roboczych.
7. W sytuacji, gdy Sprzedający nie jest w stanie zrealizować całego zamówienia, Klient ma prawo wyboru, czy zrealizuje zamówienie tylko w części, czy rezygnuje z zamówienia.
8. Po otrzymaniu zapłaty i przygotowaniu zamówienia, Sprzedający prześle na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie realizacji zamówienia i przystąpi do wysyłki produktów do Klienta.
9. Przed odebraniem przesyłki od kuriera Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym.
§ 6.
1. Z zastrzeżeniem ust. 10 Klient będący Konsumentem, który zakupił towar na odległość – za pośrednictwem sklepu internetowego – ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni (do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem).
2. Zwracany produkt nie może nosić śladów korzystania poza koniecznymi do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towaru.
3. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępny jest pod adresem: odstąpienie od umowy
4. Oświadczenie o odstąpieniu należy wysłać:
1) listem poleconym na adres wskazany w § 1 lub,
2) w postaci elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany w § 1 (Sprzedający niezwłocznie potwierdza Klientowi fakt przyjęcia oświadczenia).
5. Odstępując od umowy, Klient będący Konsumentem jest zobowiązany załączyć niebudzący wątpliwości dowód zakupu.
6. Klient będący Konsumentem ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, na swój koszt, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy (do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem).
7. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia.
8. Zwrot należności nastąpi przelewem na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub gotówką.
9. Przesyłki ze zwracanym towarem nadane za pobraniem lub na koszt odbiorcy nie będą przyjmowane.
10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość – za pośrednictwem sklepu internetowego – nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem w odniesieniu do umów:
1) których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
2) których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
3) których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§ 7.
1. Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć towar bez wad.
2. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną.
3. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
4. Sprzedający odpowiada za niezgodność towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Klientowi. Termin ten biegnie na nowo w razie wymiany produktu.
5. W razie niezgodności towaru z umową Klient jest zobowiązany wysłać zawiadomienie (oświadczenie) o stwierdzonej niezgodności na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej Sprzedającego, wskazany w § 1. Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Klient zobowiązany jest sporządzić opis stwierdzonej niezgodności towaru oraz wskazać zakres roszczenia.
6. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Klient może:
1) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
2) żądać usunięcia wady,
3) żądać obniżenia ceny,
4) odstąpić od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie rzecz wymieni na inną wolną od wad albo wadę usunie.
7. Sprzedający jest obowiązany – na swój koszt – wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Przyjmuje się, iż termin ten wynosi do 14 dni.
8. W przypadku stwierdzenia wad Klient może złożyć reklamację lub wysłać reklamowany towar na adres Sprzedającego wskazany na paczce z towarem – na koszt Sprzedającego.
9. Klient odsyłający reklamowany towar Sprzedającemu jest zobowiązany do załączenia pisemnego oświadczenia zawierającego następujące dane: dane reklamującego – imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz adres e-mail, datę nabycia towaru, nazwę towaru, cenę nabycia, dokładnie opisaną wadę oraz okoliczności jej powstania, żądania reklamującego. Składając reklamację, Klient zobowiązany jest również do załączenia dowodu sprzedaży – najlepiej oryginału lub kopii paragonu lub faktury VAT lub innego niebudzącego wątpliwości dowodu zakupu.
10. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą składania reklamacji Klient może uzyskać wskazówki pod adresem poczty elektronicznej: ………………………………………………………..
§ 8.
Sprzedający nie udziela gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane towary ani nie oferuje usług posprzedażnych.
§ 9.
1. Sprzedający gwarantuje poufność wszelkich udostępnionych mu danych osobowych.
2. Dane osobowe umieszczone w bazie danych Sprzedającego są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zamówienia i są to:
1) imię i nazwisko,
2) adres korespondencyjny,
3) numer telefonu,
4) adres e-mail,
5) informacje zawarte w logach systemowych – w celach technicznych i statystycznych,
3. Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sprzedającego materiałów reklamowo-promocyjnych.
4. Składając zamówienie, Klient wyraża zgodę na przekazanie jego danych osobowych podmiotowi odpowiedzialnemu za wysyłkę zamówienia w celu realizacji wysyłki towaru.
5. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione, a ich przetwarzanie odbywa na warunkach określonych szczegółowo w aktach prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności:
1) ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
2) ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
6. Klientowi przysługują prawa określone w aktach prawnych, o których mowa w ust. 5, w tym w szczególności do:
1) wglądu do swoich danych osobowych,
2) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
7. Strona internetowa Sklepu wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta (np. komputerze, tablecie, smartfonie). 8. Pliki cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Sprzedającego.
9. Sprzedający przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Klienta, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony internetowej Sklepu.
10. Sprzedający informuje, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym.
11. Sprzedający informuje, że pliki cookies mogą być usunięte po ich zapisaniu, w szczególności poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego lub dedykowane programy komputerowe.
§ 10.
Sprzedający nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
§ 11.
1. Sprzedający wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów w drodze mediacji.
2. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności ma możliwość:
1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
2) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
3) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
3. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient będący Konsumentem, może szukać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).
§ 12.
1. Regulamin jest częścią zawieranej przez Sprzedającego oraz Klienta umowy sprzedaży.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej www.warsztatyczekoladowe.pl.
3. Sprzedający zastrzega możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej www.warsztatyczekoladowe.pl. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia zamówienia przez Klienta.